-
« Моніторинг ЗМІ06/05/09
Джерело: Кожній дитині в Україні
Відпрацьовуючи тренерську майстерністьПредставництво благодійної організації «Кожній дитині» в Україні а рамках проекту «Попередження вилучення дітей з сімейного середовища шляхом впровадження механізму гейткіпінгу в Україні», що реалізується Представництвом у співпраці із Інститутом соціальних послуг (Institute for Human Services, USA) запустило Програму підготовки тренерів з соціальної роботи з сім'ями. Програма розрахована як на внутрішніх тренерів, так і на зовнішніх спеціалістів, які займаються тренерською практикою.
«Коли мова заходить про професію тренера, висловлюється безліч несхожих, часом навіть протилежних думок. Одні переконані, що впоратися з цією роботою під силу лише грамотному психологу або педагогу, який вміє знайти підхід до аудиторії і подати матеріал з урахуванням індивідуальних особливостей кожного учасника. Інші ж вважають, що головне для наставника - аж ніяк не освіта, а практичний досвід», - розповідає менеджер тренінгових програм ПБО «Кожній дитині» в Україні Марія Ростальна.
На вирішення цієї дилеми був спрямований тренінг «Розвиток тренерської майстерності», що відбувся 27-29 квітня у м. Києві для 30 тренерів, в тому числі спеціалістів із соціальної роботи та науковців, з п'яти областей України, обраних на конкурсній основі.
Мета тренінгу: покращити тренерський потенціал у сфері роботи із сім'ями, ознайомити учасників із новими формами та методами роботи, технологіями проведення групових різновікових занять.
Досвідчений тренер Інституту соціальних послуг (Institute for Human Services, USA) Рубі Джонсон ознайомила учасників із методологією та технологіями процесу навчання дорослих, в тому числі законами тренінгу Роберта Пайка, різними стилями і методами навчання.
Окрему увагу спеціалісти приділили ролі сценічних навичок, спрямованих на покращення індивідуальних стилів навчання і виявлення кінетичних, візуальних і слухових учнів, та інформаційній підготовці у роботі тренера із групою.
Українські тренери особливо відзначили корисність представленого матеріалу та технологій роботи із проблемними відвідувачами тренінгів, алгоритм подолання «цікавих» питань, веденням ефективної дискусії, діалогу, обговорення.
«На тренінгу я дізналася про нові форми та методики проведення тренінгу та подачі матеріалу. Крім того, я познайомилася із людьми, які працюють в різних галузях соціальної сфери та отримала багато важливої інформації по роботі з дітьми, яку я застосую на практиці. Також я зауважила багато ідей для використання у своїй діяльності: схему модулів тренінгів, модель гнучкої допомоги, мережу стилю тренера», - зазначила в своїй оціночній анкеті після тренінгу учасниця із Сум Наталія Сахнюк.
Тренінг став першим заходом у серії семінарів, які передбачає Програма підготовки тренерів з соціальної роботи з сім'ями у рамках проекту. Остання складається із восьми модулів по 2-4 дні кожний і сертифікації. Протягом навчання всі учасники складатимуть власні плани та тренінги на обрану тематику - розпочнуть із дизайну та скрипту тренінгу на першому модулі, а вже до останнього - матимуть завершений тренінговий продукт.
Передбачається, що по завершенні Програми спеціалісти зможуть, по-перше, писати та логічно вибудовувати тренінги. При цьому вони будуть знати, як вибудовувати програму у відповідності до цілей проектів по допомозі сім'ям із дітьми, враховуючи особливості навчання дорослих тощо. По-друге, тренери будуть володіти основними тренерськими навичками та техніками, тобто будуть уміти проводити програму навчання так, щоб мотивувати групу і керувати аудиторією.
У травні-червні Представництвом благодійної організації «Кожній дитині» в Україні заплановано проведення ще двох заходів:
11-14 травня 2009р. Модуль 1-2: Сімейний підхід у роботі соціальних служб. Залучення родини в сімейну модель роботи соціальних служб.
15-19 червня 2009р Модуль 4-5. Оцінка потреб дитини та її сім‘ї, як основа соціальної роботи. Процес проведення розслідування.