-
« Новини
08/02/10
Тренерів з соціальної роботи з сім'ями навчили як запобігти вилученню дитини з сім'ї
5 лютого в Києві завершився семінар-тренінг «Розвиток дитини. Вилучення, розміщення і возз'єднання в роботі служб у справах дітей» в рамках Програми підготовки тренерів з соціальної роботи з сім'ями.
За оцінками фахівців в Україні щороку понад 10 тисяч вилучаються з рідних сімей, це з в 2,5 рази більше, ніж у кризові 1990-ті роки. Вилучення дитини із сім'ї із її подальшим розміщенням в інтернатні або дитячі реабілітаційні заклади сьогодні найпоширеніша практика, яка перетворилася із тимчасового заходу в традиційний.
Саме на запобігання розміщенню дітей в інтернатних закладах спрямовано проект «Попередження вилучення дітей з сімейного середовища шляхом впровадження механізму гейткіпінгу в Україні», що реалізується Представництвом благодійної організації «Кожній дитині» в Україні у співпраці із Інститутом соціальних послуг, США (Institute for Human Services, USA) в Київській області.Команда тренерів проекту
Семінар «Розвиток дитини. Вилучення, розміщення і возз'єднання в роботі служб у справах дітей» став заключним у серії тренінгів першого (теоретичного) етапу дворічної програми підготовки тренерів з соціальної роботи з сім'ями, передбаченої проектом. До участі були запрошені 30 тренерів, в тому числі спеціалістів із соціальної роботи та науковці, з п'яти областей України, обрані на конкурсній основі.
Протягом заходу учасники під керівництвом досвідченої тренерки Інституту соціальних послуг (Institute for Human Services, USA) Рубі Джонсон зосередились на таких питаннях, як попередження вилучення дитини, травматичні ефекти вилучення дитини з сім'ї, залучення дитини до процесу її розміщення, вибір «правильного» розміщення, робота із прийомною родиною; стратегії що сприяють своєчасному возз'єднанню сім'ї. Крім того, окрему увагу тренери звернули на проблему насильства в сім'ї та її наслідків для розвитку дитини, місце міжвідомчої взаємодії у попередженні жорстокого ставлення до дітей.
Наталія Марецька, викладач соціальної роботи і соціальної педагогіки Херсонського державного університету, учасниця тренінгу:
«Дуже вдячна і задоволена тим, що беру участь у даному проекті. Сімейно-орієнтований підхід, який пронизує весь навчальний матеріал, - дає змогу згуртувати довкола вирішення проблем родини більше коло спеціалістів, представників місцевої громади і зробити соціальні послуги доступнішими та ефективнішими. Адже без чіткого розподілу ролей, як нас переконала тренерка, хтось обов'язково не зробить того, чого від нього очікували, або зробить те, чого від нього не очікували.
Зі свого боку, я переконала членів кафедри соціальної роботи і соціальної педагогіки Херсонського державного університету, який я представляю, в подальшому проводити семінари і конференції з цих питань на своїй базі».
Загалом дворічна програма, яка розрахована як на тренерів, так і на спеціалістів, що займаються тренерською практикою, включає в себе три етапи:
- теоретичну, основану на 8 -модульній системі підготовки фахівців з соціальної роботи з сім'ями, розробленій Інститутом соціальних послуг (Institute for Human Services, USA);
- наставницьку - супровід досвідченим тренером групи початківців за обраною спеціалізацією, який передбачає запис на камеру презентації тренінгу учасника і коментарі тренером-наставником про творчі успіхи кожного учасника;
- практичну - безпосереднє проведення тренінгів для 6 груп учасників проекту з пілотних районів Київської області (фахівці соціальної роботи,в т.ч. сільські соціальні працівники, служби у справах дітей, співробітники служб і центрів соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді обласного та центрального рівнів).